شیرینی

طرز تهیه کیک براونی +همراه با توضیحات مرحله به مرحله

Rate this post

براونی یک نوع شیرینی پر مایه و فوق‌العاده خوشمزه است که در نگاه اول ممکن است شبیه به یک کیک نازک به نظر برسد. مایه براونی از مایه کیک غلیظ‌تر است و در نتیجه براونی بافتی بسیار منسجم‌تر دارد. سطح روی این شیرینی براق و ترد است اما وسط آن نرم و فوق‌آلعاده است. بر خلاف کیک در تهیه براونی از مقدار کمی آرد استفاده می‌شود و در واقع مواد اصلی شکلات، کره و تخم مرغ هستند. طعم اصلی شیرینی را شکلات تعیین می‌کند پس حتماً از شکلات با کیفیت استفاده کنید و مقدار آن را به هیچ وجه کم نکنید.

در مجله آموزش آشپزی آشپزون این مطلب فوق العاده را از دست ندهید!

طرز تهیه براونی

فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید و طبقه وسط آن را آماده استفاده کنید. روی یک قالب بزرگ حدوداً ۲۰ در ۳۰ سانتی کاغذ روغنی بکشید و آن را با کره یا اسپری روغن چرب کنید.

شکلات تخته‌ای تلخ را به صورت قطعات یکی دو سانتی خرد کنید و همراه کره داخل یک کاسه پیرکس بریزید. مقداری آب در قابلمه کوچکی بریزید و بگذارید روی شعله جوش بیاید. سپس شعله را خیلی کم کنید و ظرف کره و شکلات را روی آب جوش قرار دهید. مخلو ط را هر از گاهی هم بزنید تا شکلات و کره کاملاً ذوب و یکدست شوند (به جای این کار می‌توانید شکلات و کره را در مایکروفر آب کنید).

 

در کاسه دیگری تخم مرغ ها را بشکنید و هم بزنید. نمک، شکر و وانیل و مخلوط شکلات را با آنها مخلوط کنید. سپس آرد را هم روی مواد بریزید و زیر و رو کنید تا مایه یکدست شود.

حتما بخوانید:  شیرینی شکوفه بادام زمینی+همراه با توضیحات مرحله به مرحله

مایه براونی را داخل قالب چرب شده بریزید و سطح آن را با پالت یا قاشق صاف کنید. سپس آن را به فر منتقل کنید و صبر کنید تا سطح براونی بسته و یک لایه براق روی آن ایجاد شود (۴۵ دقیقه). قالب را از فر خارج کنید و اجازه بدهید خنک شود.

وقتی براونی خنک شد آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. کناره‌های براونی را با چاقو ببرید تا صاف شود و سپس آن را به صورت مربع‌هایی به سایز دلخواه برش بزنید.

نکته: اگر بلافاصله شیرینی را سرو نمیکنید می‌توانید آن راتا روز بعد در ظرف در بسته در دمای اتاق یا در یخچال نگهداری کنید. برای نگهداری بیش از ۱ روز حتماً آن را به یخچال منتقل کنید.

منبع : irancook.com
حتما بخوانید : شیرینی روح افزا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا