شیرینی

شیرینی کشمشی | طرز تهیه شیرینی کشمشی ساده و خانگی

Rate this post

شیرینی کشمشی ساده یکی از محبوب ترین شیرینی های سنتی ایرانی است که در بسیاری از نقاط کشور تهیه می شود. این شیرینی با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس تهیه می شود و طعمی بی نظیر دارد. شیرینی کشمشی را می توان به عنوان عصرانه، میان وعده یا حتی دسر سرو کرد.

در این مقاله از آشپزون قصد داریم طرز تهیه شیرینی کشمشی خانگی را به شما آموزش دهیم. این دستور تهیه بسیار ساده و آسان است و با کمی دقت می توانید شیرینی کشمشی خوشمزه و لذیذی را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه شیرینی کشمشی ساده

به نظر شما چه تفاوتی در طرز تهیه شیرینی کشمشی با روغن جامد و شیرینی کشمشی با روغن مایع وجود دارد؟ برخی قنادان تریبی از دو روغن را پیشنهاد می دهند و بسیاری برای تهیه شیرینی کشمشی خانگی روغن مایع را به دلیل رس نبستن و یکدست شدن خمیرمایه ترجیح می دهند. آموزش شیرینی کشمشی به صورت مرحله به مرحله را آغاز می کنیم.

حتما بخوانید:  طرز تهیه شیرینی لطیفه

 

شیرینی کشمشی با روغن مایع

 

طرز تهیه شیرینی کشمشی مرحله به مرحله

 

مواد لازم تهیه شیرینی کشمشی

مواد لازم شیرینی کشمشی 8نفره
آرد قنادی 300 گرم
کشمش 120 گرم
بکینگ پودر  یک قاشق چایخوری
تخم مرغ 2 عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
کره 180 گرم
پودر شکر 270 گرم

مرحله اول طرز تهیه شیرینی کشمشی با شکر

برای تهیه شیرینی کشمشی، ابتدا کره و تخم مرغ را از یخچال خارج می‌کنیم تا دمای آن‌ها به دمای محیط برسد. سپس یک کاسه بزرگ را انتخاب کرده و کره را به همراه پودر شکر و پودر وانیل به کاسه اضافه می‌کنیم و به خوبی آن‌ها را مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم تهیه شیرینی کشمشی ساده

در این مرحله از تهیه شیرینی کشمشی ساده برای تهیه خمیر مایه یکدست، باید مخلوط کره، شکر و وانیل را به گونه‌ای هم بزنیم که مواد به یک خمیر کرم‌رنگ تبدیل شوند. پس از اتمام مرحله مخلوط کردن این مواد، تخم مرغ را اضافه کرده و دوباره آن‌ها را به‌طور کامل مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند.
شیرینی کشمشی خانگی

مرحله سوم تهیه شیرینی کشمشی خانگی

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی کشمشی ساده، آرد را  الک می‌ کنیم و سپس با بکینگ پودر مخلوط می کنیم تا به طور کامل نرم و پفکی شود. سپس به تدریج به مواد در کاسه اضافه می‌کنیم و با یک قاشق مواد را هم می‌ زنیم تا خمیر شیرینی شکل بگیرد و آرد هم بریده بریده  نشود.

مرحله چهارم تهیه شیرینی کشمشی ساده

در این مرحله کشمش های پاک شده را به مدت نیم ساعت در آب می خیسانیم تا حسابی نرم شوند. سپس آن ها را به آرد آغشته و در مایه شیرینی می ریزیم. حالا فر را نیز در دمای 160درجه سانتیگراد قرار داده و اجازه می دهیم تا کاملا گرم شود.

حتما بخوانید:  طرز تهیه فرنچ تست فرانسوی

مرحله پنجم تهیه شیرینی کشمشی خانگی

برای اینکه زحمات مان هدر نرود، کف سینی فر را به خوبی چرب می کنیم و یا اینکه از کاغذ روغنی برای جلوگیری از چسبیدن شیرینی کشمشی به کف سینی استفاده می کنیم.

شیرینی کشمشی با شکر

 

 

مرحله ششم تهیه شیرینی کشمشی

در این مرحله از تهیه شیرینی کشمشی ساده  پس از آماده شدن سینی فر، می توانیم با استفاده از قیف یا قاشق، شیرینی را با احتیاط داخل سینی بریزیم. مقداری فضا خالی بین آن ها به دلیل افزایش حجم هنگام پخت باقی می گذاریم.

مرحله هفتم تهیه شیرینی کشمشی ساده

بعد از اینکه تمام خمیر را روی کاغذ روغنی چیدید، سینی را به مدت 10-15 دقیقه در فر قرار دهید تا این شیرین های خوشمزه پخته شوند. در این مدت از باز و بسته کردن مکرر درب فر خودداری کنید.

مرحبه هشتم تهیه شیرینی کشمشی نرم

وقتی لبه های آن ها طلایی شد، می توانید شیرینی کشمشی های خانگی را از فر خارج کنید. با توجه به ترد بودن شیرینی های کشمشی، قبل از دست زدن به آن ها اجازه دهید خنک شوند تا از خرد شدن آنها جلوگیری شود.

 

شیرینی کشمشی اسان

 

 

طرز تهیه شیرینی کشمشی نرم

برای شیرینی کشمشی ترد تر، مقدار آرد شیرینی‌پزی را کمی افزایش دهید و آنقدر بپزید تا لبه‌های آن قهوه‌ای شود تا به تردی دلخواه برسید.

با این حال، اگر شیرینی کشمشی نرم تری را ترجیح می دهید، برای جلوگیری از خشک شدن شیرینی، قبل از پخت یک کاسه آب جوش در فر قرار دهید.

نکات طرز تهیه شیرینی کشمشی

  • برای اینکه شیرینی کشمشی شما ترد شود، بهتر است از کره محلی استفاده کنید.
  • اگر خمیر شما سفت بود، می توانید مقداری شیر یا آب به آن اضافه کنید.
  • اگر خمیر شما شل بود، می توانید مقداری آرد به آن اضافه کنید.
  • برای اینکه شیرینی های شما یکدست شوند، می توانید از قالب شیرینی استفاده کنید.
  • شیرینی های کشمشی را می توانید تا 2 هفته در ظرف در بسته نگهداری کنید.
حتما بخوانید:  طرز تهیه زولبیای مخصوص پنیری+همراه با توضیحات مرحله به مرحله

فواید شیرینی کشمشی

شیرینی کشمشی منبع خوبی از کربوهیدرات ها، پروتئین و فیبر است. همچنین حاوی مقداری ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، آهن، کلسیم و فسفر است.

کره موجود در شیرینی کشمشی منبع خوبی از چربی های سالم است که برای سلامت قلب مفید هستند. کشمش نیز منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

شیرینی کشمشی اموزش

سوالات متدوال

برای تهیه خمیر شیرینی کشمشی چه موادی لازم است؟

برای تهیه خمیر شیرینی کشمشی، موادی مانند کره، تخم مرغ، پودرشکر، پودر وانیل، آرد، بیکینگ پودر و کشمش لازم است.

چرا باید کره و تخم مرغ از یخچال خارج شده و به دمای محیط برسند؟

این کار انجام می‌شود تا کره و تخم مرغ دمای محیط را به خود بگیرند و در مرحله مخلوط کردن، باعث ترکیب بهتر و یکدست شدن مواد شوند.

چرا بعد از اضافه کردن تخم مرغ، مواد دوباره مخلوط می‌شوند؟

پس از اضافه کردن تخم مرغ، مواد دوباره مخلوط می‌شوند تا تمامی عناصر به خوبی ترکیب شوند و خمیر یکدست و همگن شود.

چرا آرد با بیکینگ پودر مخلوط شده و دوباره الک داده می‌شود؟

این کار به منظور افزایش حجم و پفکی شدن خمیر است. مخلوط کردن آرد با بیکینگ پودر و الک دادن دوباره باعث می‌شود تا خمیر نرم و پفکی شود و سبب شود آرد گلوله نشود و به طور یکنواخت توزیع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا