فست فود

طرز تهیه پیتزا پپرونی خوشمزه | پیتزا پپرونی ایتالیایی

Rate this post

پیتزا، آن غذای دوست‌داشتنی و پرطرفدار که نیازی به تعریف ندارد! این غذای خوشمزه که اصالتی ایتالیایی دارد، در حال حاضر در سراسر دنیا طرفداران بی‌شماری دارد و به عنوان یکی از محبوب‌ترین غذاهای بین‌المللی شناخته می‌شود. پیتزاها انواع مختلفی دارند و از مواد اولیه گوناگونی در تهیه آن‌ها استفاده می‌شود. اما در میان این تنوع، پیتزا پپرونی جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان یکی از پرطرفدارترین انواع پیتزا شناخته می‌شود.

در مجله آموزش آشپزی آشپزون این مطلب فوق العاده را از دست ندهید!

اگر شما هم از عاشقان پیتزا پپرونی هستید و دوست دارید طعم بی‌نظیر آن را در خانه تجربه کنید، این مطلب آموزشی را دنبال کنید. در اینجا طرز تهیه پیتزا پپرونی به صورت کامل و مرحله به مرحله به شما آموزش داده می‌شود تا بتوانید به راحتی این غذای خوشمزه را در منزل خودتان بپزید و از آن لذت ببرید.

همچنین در مجله آشپزون می‌توانید طرز تهیه پیتزا سبزیجات، طرز تهیه سالاد سیب زمینی، طرز تهیه پاستا آلفردو و طرز تهیه پیتزا ذرت و گوشت و بسیاری غذاهای خوشمزه دیگر را به آسانی یاد بگیرید!

 

مواد اولیه برای تهیه پیتزا پپرونی خانگی

 

طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی ساده

مرحله اول تهیه پیتزا پپرونی؛ تهیه خمیر

در یک کاسه بزرگ، آرد را الک کنید. خمیر مایه و شکر را به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.
آب ولرم و نمک را به مخلوط آرد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا خمیر شروع به شکل‌گیری کند. خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید تا صاف و یکدست شود.

در یک کاسه چرب شده، خمیر را قرار دهید و روی آن را با پارچه تمیز بپوشانید.خمیر را به مدت 1 ساعت در دمای گرم استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله دوم تهیه پیتزا پپرونی

در یک قابلمه، سس گوجه فرنگی را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس به سس، کمی نمک، فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید و هم بزنید و آنگاه سس را به مدت 15 دقیقه بجوشانید تا غلیظ شود.

مرحله سوم تهیه پیتزا پپرونی

فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید و سینی فر را با کمی روغن چرب کنید. پس از آن خمیر پیتزا را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله چهارم تهیه پیتزا پپرونی

هر قسمت از خمیر را روی سطح آردپاشی شده به صورت دایره‌ای با قطر 30 سانتی‌متر باز کنید. خمیر پیتزا را داخل سینی فر قرار دهید. روی خمیر پیتزا، سس گوجه فرنگی را بمالید و پنیر پیتزا را روی سس بریزید.

مرحله پنجم تهیه پیتزا پپرونی

سوسیس پپرونی را به صورت حلقه‌ای برش دهید و روی پنیر بچینید. فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کنید و روی پیتزا بپاشید.

حتما بخوانید:  پیتزا سیب زمینی؛ یک جایگزین فوق‌العاده خوشمزه برای پیتزای سنتی!

مرحله ششم تهیه پیتزا پپرونی

سینی فر را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر قرار دهید تا پیتزا پخته شود و پنیر ذوب شود. پیتزا را از فر خارج کنید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود. سپس پیتزا را برش دهید و سرو کنید.

 

فوت و فن‌های پخت پیتزا پپرونی ایتالیایی

  • برای تهیه خمیر پیتزا می‌توانید از خمیر مایه فوری یا خمیر مایه معمولی استفاده کنید. اگر از خمیر مایه معمولی استفاده می‌کنید، باید به آن 1 قاشق چایخوری شکر اضافه کنید تا خمیر سریع‌تر عمل کند.
  • ورز دادن مناسب خمیر بسیار مهم است. خمیر را به مدت 10 تا 15 دقیقه ورز دهید تا صاف و یکدست شود. اگر خمیر را به اندازه کافی ورز ندهید، پیتزا سفت و خشک می‌شود.
  • بعد از ورز دادن، خمیر را به مدت 1 ساعت در دمای گرم استراحت دهید. در این مدت، خمیر حجم دو برابر پیدا می‌کند و آماده استفاده می‌شود.
  • برای تهیه سس پیتزا می‌توانید از سس گوجه فرنگی ساده یا سس گوجه فرنگی طعم‌دار استفاده کنید. اگر از سس گوجه فرنگی ساده استفاده می‌کنید، می‌توانید به آن ادویه‌هایی مانند آویشن، ریحان، فلفل سیاه و پودر سیر اضافه کنید.
  • برای غلیظ شدن سس پیتزا، آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشانید.
  • قبل از پخت پیتزا، فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید. این کار باعث می‌شود تا پیتزا به سرعت پخته شود و نان آن ترد و خوشمزه شود.
  • بعد از پخت پیتزا، آن را به مدت 5 دقیقه از فر خارج کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود. این کار باعث می‌شود تا پنیر پیتزا سفت نشود و برش زدن پیتزا آسان‌تر شود.
حتما بخوانید:  طرز تهیه پیتزا یونانی؛ یک غذای خاص و خوشمزه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا