کسب و کارفست فود

طرز تهیه پیتزا با ذرت+طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده

5/5 - (1 امتیاز)

طرز تهیه پیتزا با ذرت در منزل به شرط دیدن آموزش قدم به قدم و حرفه ای بسیار ساده است. پیتزا، یک غذای بسیار محبوب در سراسر جهان است که دارای ریشه‌های ایتالیایی است. تهیه پیتزا با استفاده از روش‌های گوناگون به صورت بسیار متنوع در سرتاسر جهان انجام می‌شود.

یکی از عناصر مشترک در تمامی انواع پیتزاها، وجود خمیر و لایه‌ای است که می‌تواند از مواد گوشتی یا سبزیجات تهیه شود. همچنین، پنیر پیتزا نیز نقش مهمی در ایجاد انسجام بین مواد و اضافه کردن طعم بی‌نظیر به پیتزا دارد. اکنون، در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه پیتزای ذرت و گوشت را تهیه کنید. پس با مجله آشپزون همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

 

تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۱ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری
آرد به میزان لازم
روغن مایه ۱/۴ پیمانه
نمک ۱/۸ قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای پخت پیتزا با ذرت و گوشت

 

پیاز ۱ عدد
گوشت پخته شده ۲۰۰ گرم
ذرت بخار پز ۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم
سس کچاپ به میزان لازم
نمک، فلفل، آویشن، جز هندی به میزان دلخواه
روغن به میزان لازم

طرز تهیه پیتزا ذرت و گوشت

 

حتما بخوانید:  طرز تهیه پیتزا رست بیف

 

طرز تهیه پیتزا با ذرت

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی ساده

ابتدا، مراحل تهیه خمیر پیتزا خانگی را به طور کامل شرح می‌دهم. ابتدا، تخم‌مرغ‌ها را درون یک کاسه قرار می‌دهیم. سپس، شیر و روغن مایع را به آن افزوده و تمامی مواد را با هم مخلوط می‌کنیم تا یک مخلوط همگن حاصل شود. پس از آن، نمک و بیکینگ پودر را به آن اضافه کرده و دوباره به خوبی مخلوط می‌کنیم. در پایان، آرد را به تدریج به مواد اضافه کرده و آن را به خوبی ورز می‌دهیم تا یک خمیر یکدست به دست آید.

تفت دادن پیاز، گوشت و فلفل پیتزا ذرت و گوشت

برای شروع، پیاز را به شکل برش نگینی تهیه می‌کنیم و سپس آن را درون یک تابه قرار می‌دهیم. سپس، پیاز را در تابه خوب تفت می‌دهیم تا به رنگ طلایی درآید. در مرحله بعد، گوشت را که پیش از این ریش ریش شده است، به همراه نمک و فلفل به تابه اضافه می‌کنیم و مواد را با هم تفت می‌دهیم. در تهیه فست فود و هر نوع غذایی در خانه علاوه بر استفاده از دستور پخت آماده از ابتکار عمل خود در آشپزی بهره ببرید.

پخت خمیر پیتزا ذرت و گوشت

حالا، مراحل پخت خمیر پیتزا را به تفصیل شرح می‌دهیم. ابتدا، سینی پخت را که قبلاً چرب کرده‌ایم، آماده می‌کنیم. سپس، خمیر پیتزا را درون سینی پخت قرار می‌دهیم و آن را به صورت پهن و یکنواخت پخش می‌کنیم. بر روی خمیر، چند سوراخ ایجاد می‌کنیم تا هنگام پختن پف نکند. سپس، سینی را داخل فر قرار می‌دهیم و خمیر را به کاملی پخته می‌کنیم.

حتما بخوانید:  طرز تهیه پیتزا سبزیجات به 8 روش مختلف، برای عاشقان سبزیجات

 

طرز تهیه پیتزا ساده

 

چیدن مواد پیتزا ذرت و گوشت روی نان

حالا، پس از تهیه خمیر پیتزا و پخش آن در سینی پخت، مراحل بعدی را به شما توصیف خواهم کرد. ابتدا، روی خمیر پیتزا مقداری سس کچاپ ریخته و آن را به طور کامل پخش می‌کنیم. سپس، سطح خمیر را با گوشت پوشانده و مواد دیگر مانند ذرت را هم روی گوشت پخش می‌کنیم. در نهایت، روی مواد موجود روی پیتزا آویشن و جوز هندی را بپاشید.

افزودن پنیر پیتزا به مواد

حالا، پس از انجام مراحل قبلی برای ادامه طرز تهیه پیتزا با ذرت، می‌توانیم به مرحله بعدی برویم. با روشن کردن فر و تنظیم دمای آن بر روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد، منتظر می‌مانیم تا فر به دما خوبی برسد. سپس، پنیر را روی سطح کلی پیتزا پخش کرده و آن را به صورت یک لایه نازک و یکنواخت پوشانده می‌کنیم. سپس، سینی حاوی پیتزا را داخل فر گرم شده قرار می‌دهیم و آن را به مدت ۲۰ دقیقه پخته می‌کنیم. در این زمان، پنیر آب می‌شود و رنگ طلایی مشخصی به خود می‌گیرد.

نکات طرز تهیه پیتزا با ذرت

  • با توجه به درخواست شما، می‌توانیم مراحل تهیه پیتزا را با افزودن قارچ و / یا فلفل دلمه ای بیشتر کنیم. همچنین، در مورد مقدار پنیر نیز انعطاف داشته باشیم. در ضمن، اگر امکان تهیه خمیر را ندارید، می‌توانید از نان تست یا نان ساندویچی استفاده کنید.
  • برای شروع، پس از انجام مراحل قبلی در تهیه خمیر پیتزا، می‌توانید قارچ و یا فلفل دلمه ای را به لیست مواد اضافه کنید. بعد از پخش سس کچاپ و گوشت روی خمیر پیتزا، می‌توانید قارچ و یا فلفل دلمه ای را هم روی مواد دیگر پخش کنید.
  • در مورد پنیر، می‌توانید میزان آن را براساس ذائقه خود کمتر یا بیشتر کنید. می‌توانید از پنیر رنده شده معمولی استفاده کنید یا گونه‌های دیگر پنیر مثل موزارلا یا پارمزان را اضافه کنید.
  • همچنین، اگر امکان تهیه خمیر را ندارید، می‌توانید از نان تست یا نان ساندویچی به عنوان پایه استفاده کنید. مراحل آماده‌سازی مواد و پخت پیتزا با این نان‌ها همانند خمیر پیتزا است.
حتما بخوانید:  طرز تهیه پاناکوتای انار؛دستور تهیه خوشمزه

اگر قصد خرید پیتزا آنلاین را داشتید، حتما به دلینو سر بزنید.

منبع

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا