انواع دسر

طرز تهیه دسر سارای تاتلیسی خوشمزه به روش ترکیه ای

Rate this post

دسر سارای تاتلیسی یکی از انواع دسرهای خوشمزه ترکیه ای است که با رسپی و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر سارای تاتلیسی در ادامه با سایت آموزشی آشپزون همراه باشید.

در مجله آموزش آشپزی آشپزون این مطلب فوق العاده را از دست ندهید!

مواد لازم دسر سارای تاتلیسی
شیر ۴ پیمانه
آرد گندم ½ پیمانه
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
شکر ½ پیمانه
کره ۲۵ گرم
وانیل نوک قاشق چایخوری
خلال بادام، مغز فندق یا گردو به مقدار کافی

طرز تهیه دسر سارای تاتلیسی

مرحله اول

برای تهیه دسر سارای تاتلیسی خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه شکر، آرد گندم و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر کاملا حل شوند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مخلوط شیر به غلظت فرنی برسد. توصیه می شود حرارت بسیار ملایم باشد تا نشاسته و آرد کاملا پخته و بوی خامی آنها از بین برود.

مرحله سوم

زمانی که مخلوط شیر به غلظت فرنی رسید، کره و وانیل را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه دیواره لیوان های بلند را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه دسر را درون لیوان ریخته و اجازه می دهیم به مدت ۶ ساعت درون یخچال بمانند تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان لیوان ها را از یخچال خارج کرده و با چاقو اطراف دسر را از لیوان جدا می کنیم.

حتما بخوانید:  طرز تهیه بستنی معجون خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

مرحله پنجم

در این مرحله لیوان ها را درون یک ظرف مناسب بر می گردانیم، سپس چند ضربه به لیوان ها وارد کرده تا دسر به راحتی از آنها خارج شود. حالا مغز گردو را به صورت نگینی ریز خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت می گذاریم.

مرحله ششم

در ادامه مغز گردو را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود، سپس مغز گردو را درون یک کاسه مناسب ریخته و اطراف دسرها را درون مغز گردو می غلطانیم تا اطراف آنها را کاملا کاور کند. نوش جان.

 

منبع : chishi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا