مهم ترین نکات مدیریت یک مجموعه
مهارتهای مدیریت تیم چیزی است که هر مدیری باید داشته باشد و برای بهبود مداوم آن تلاش کند. مهارت های مدیریت موثر هم برای مدیران و هم برای تیم هایی که آنها نظارت می کنند مفید است. این مهارتها میتوانند اطمینان حاصل کنند که همه اعضای تیم به یک اندازه مهم هستند و به هر یک از اعضای تیم کمک میکند بدانند چه انتظاری از آنها در محل کار وجود دارد. داشتن مجموعه ای از مهارت ها برای مدیریت یک تیم، مدیران را قادر می سازد تا با موفقیت رهبری کنند.
در این مقاله، مهارتهای مدیریت تیم را مورد بحث قرار میدهیم و نمونههایی از مهارتهای مدیریت تیم با کیفیت را که امروزه میتوانید پیادهسازی کنید، ارائه میکنیم.
8 نمونه از مهارت های موثر مدیریت تیم
مدیران تیم کارآمد تمایل دارند مهارت ها، نگرش ها و تاکتیک های خاصی را به اشتراک بگذارند. اگرچه مدیریت خوب بیش از اعمال فهرستی از روش ها و رویکردهای آزموده شده را شامل می شود، اما ممکن است از در نظر گرفتن شیوه هایی بهره مند شوید که در طول سال ها برای مدیران دیگر به خوبی کار کرده اند. اگر در زمینه مدیریت تازه کار هستید یا می خواهید مهارت های مدیریتی خود را افزایش دهید، بدانید که صرفاً سفارش غذای آنلاین شرکتی، رفت و آمد به موقع یا کارهای مثبت دیگر شما را به مدیر عالی تبدیل نمیکند! تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
1. به جای مدیریت، روی خدمت تمرکز کنید
اگرچه ممکن است غیر شهودی به نظر برسد، اما مدیران موثر به جای مدیریت تیمهای خود، بر روی خدمت تمرکز میکنند. به عنوان یک مدیر، شما باید همیشه بهترین منافع اعضای تیم خود را در ذهن داشته باشید و باید برای کمک و حمایت از آنها در دستیابی به اهداف فردی و تیمی تلاش کنید. علاوه بر این، یک مدیر خوب از طریق اعمال رهبری می کند، نه صرفاً دستور دادن و واگذاری وظایف. اگر می خواهید تیم شما حرفه ای عمل کند و کار عالی ارائه دهد، باید مطابق با آن عمل کنید و الگو قرار دهید.
2. همیشه فکر نکنید که حق با شماست
اگر می خواهید مدیر خوبی باشید، باید برای یادگیری مداوم آماده باشید. در حالی که به عنوان یک مدیر ممکن است موقعیت بالاتری نسبت به اعضای تیمی که مدیریت می کنید داشته باشید، باید ذهن خود را در مورد آنچه که کارکنانتان می توانند روزانه به شما بیاموزند حفظ کنید. جدا از یادگیری از تیم خود، همچنین باید اطمینان حاصل کنید که با آخرین روندها و پیشرفت ها به روز می شوید و روی پیشرفت حرفه ای مداوم خود سرمایه گذاری می کنید.
3. شفافیت را در اولویت قرار دهید
یک محل کار شفاف می تواند به کارکنان کمک کند تا احساس ارتباط بیشتری داشته باشند و خلاقیت و مسئولیت پذیری را تشویق کنند. تمرین شفافیت از طریق ارتباط باز و مداوم به اعضای تیم شما اجازه می دهد تا احساس احترام کنند که برای رضایت شغلی و بهره وری کلی مهم است. این همچنین می تواند به اعضای تیم شما کمک کند تا هنگام ارائه ایده ها و راه حل ها در محل کار اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند، که در نهایت می تواند به نفع همه افراد باشد. میتوانید با برگزاری ایونت های سازمانی جذاب ارزش بیشتری به آنها بدهید و مسائل را در آن جلسه با هم مرور کنید.
4. تعیین حد و مرز
اگرچه میخواهید با تیم خود با مهربانی و احترام رفتار کنید، اما تعیین حد و مرزها و تأکید بر اقتدار خود در مواقعی نیز مهم است. اعضای تیم باید بدانند که وظیفه شما این است که مطمئن شوید کار آنها به طور موثر انجام می شود و در صورت لزوم اقدامات انضباطی انجام خواهید داد. باید درک بسیار روشنی از مسئولیتها و نقشها در فضای کاری وجود داشته باشد تا اعضای تیم را از به چالش کشیدن مرزهای نامشخص منصرف کند.
5. یک فضای کاری مثبت فراهم کنید
اگرچه دنیای تجارت مکانی جدی است که اغلب شامل حاشیه سود، ارزیابی ریسک و ارزیابی عملکرد می شود، مطالعات نشان داده اند که کمی شوخ طبعی و سبک دلی در دفتر می تواند تأثیر مثبت قابل توجهی بر بهره وری داشته باشد.
در صورت امکان، گردش های کاری مفرح ترتیب دهید یا محیط اداری را با گیاهان و رنگ های روشن زنده کنید. حتی اگر فقط یک دسته گل به محل کار بیاورید یا هر از چند گاهی یک جوک بگویید، این می تواند روز تیم شما را روشن کند و فرهنگ شادی را در محیط کار پرورش دهد.
6. بر ارتباط مستمر و مؤثر در محیط کار تأکید کنید
یکی از مهمترین جنبه های مدیریت اثربخش ارتباط است. به عنوان یک مدیر، شما باید همیشه تمام اطلاعات مرتبط را در اختیار تیم خود قرار دهید و همچنین بازخورد کارمندان خود را تشویق کنید. از آنجایی که ارتباط موثر با گوش دادن دقیق شروع می شود، شما باید با گوش دادن واقعی به آنها و در نظر گرفتن نظرات و نظرات آنها، الگوی اعضای تیم خود باشید. همچنین باید تلاش کنید تا محیط کاری را ایجاد کنید که در آن اعضای تیم آزادی بیان خود را به شیوه ای مودبانه و محترمانه داشته باشند.
با این حال، ارتباط سازنده و مثبت همیشه شامل صحبت حضوری نیست. امروزه مجموعهای از برنامههای رسانههای اجتماعی در دسترس هستند که از طریق آنها همکاران میتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند و ایدههای خود را تبادل کنند. یا حتی میتوانید جلسات سازمانی خارج از محیط شرکت را نیز امتحان کنید.
7. رشد تیم خود را تشویق و پرورش دهید
به عنوان یک مدیر، باید از تیم خود حمایت کرده و آن را پرورش دهید. کارکنان شما باید بدانند که شما پیشرفت شخصی و بهترین منافع آنها را در دل دارید و از اهداف و رویاهای آنها حمایت می کنید. این بدان معنی است که شما باید همیشه به دنبال راه هایی برای توسعه و غنی سازی تیم خود باشید، مانند ارائه فرصت هایی برای شرکت در کارگاه ها و کنفرانس ها و به روز ماندن از طریق آموزش و صدور گواهینامه.
جدا از تشویق کارکنان خود به گسترش مداوم دانش خود، همچنین می توانید آنها را از طریق بازخورد مثبت برای کار خوب یا بهبود عملکرد، پرورش دهید و انگیزه دهید. با این حال، گاهی اوقات باید انتقاد سازنده ای نیز ارائه دهید، زیرا این می تواند به اعضای تیم در پیشرفت حرفه ای آنها کمک کند.
8. برای تغییر باز باشید
برای اینکه یک مدیر کارآمد باشید باید آماده تغییر باشید. این شامل تطبیق سبک مدیریت خود در صورت لزوم و درک این موضوع است که اعضای تیم مختلف ممکن است رویکردها و روشهای متفاوتی برای انجام کارها داشته باشند. برای آزمایش فن آوری های جدید و تغییر روش معمول مدیریت خود در زمانی که دیگر نتاج مطلوب را ایجاد نمی کند، آماده باشید.