آموزش آشپزی

طرز تهیه کوکو مرغ؛ رسپی متفاوت و جذاب!

Rate this post

طرز تهیه کوکو مرغ

در این مطلب از مجله آشپزی آشپزون طرز تهیه کوکو مرغ ، یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاهای محبوب سفره ایرانیان را خواهیم داشت.

در مجله آموزش آشپزی آشپزون این مطلب فوق العاده را از دست ندهید!

یکی از غذاهای راحت و آسان که تهیه آن زمان کمی می برد، کوکو است. انواع بسیار زیادی کوکو در لیست غذاهای ایرانی از جمله کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی، کوکو اسفناج، کوکو کدو، کوکو گوشت و… وجود دارد. این غذا را می توان همیشه با کمترین مواد و در دسترس ترین آنها، با توجه به ذائقه و سلیقه خود درست کرد.

کوکو مرغ ، یکی از لذیذترین انواع کوکو است. کوکوی مرغ یکی از غذاهایی است که مانند دیگر کوکوها می توانید آنرا به عنوان یک شام یا ناهار سبک و فوری تهیه و سرو کنید. شما به دلخواه می توانید به کوکو مرغ پنیر، قارچ یا هر مواد دلخواه دیگر اضافه کنید. ما در ابتدا طرز تهیه کوکو مرغ ساده را به شما آموزش خواهیم داد و سپس ترکیب آن را با بعضی مواد خواهیم گفت.

طرز تهیه کوکو مرغ
طرز تهیه کوکو مرغ

مواد لازم

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • سیب زمینی متوسط ۲ عدد
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • جعفری یا پیازچه ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • آرد سوخاری به اندازه کافی
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
حتما بخوانید:  طرز تهیه کباب چنجه ترد و خوشمزه

طرز تهیه

مرحله اول: پخت سیب زمینی و مرغ

ابتدا سینه مرغ و سیب زمینی ها را به صورت جداگانه به همراه مقداری آب داخل دو قابلمه کوچک بریزید، برای پخت مرغ سینه را به همراه کمی نمک و زردچوبه ۱ عدد پیاز چهار قاچ شده و ۱ به سیر داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود. سیب زمینی ها را نیز داخل آب ریخته تا آبپز شوند سپس بعد از پخت سیب زمینی را پوست بگیرید و بگذارید تا خنک شود. سینه مرغ را نیز بعد از پخت از آب مرغ خارج کنید.

مرحله دوم:مخلوط کردن مواد

در مرحله بعد یک کاسه مناسب و جادار انتخاب کنید و سینه مرغ و سیب زمینی ها را داخل کاسه رنده کنید. سیرها و پیازها را به صورت جداگانه رنده کنید و با فشار دست آبشان را بگیرید سپس به کاسه حاوی مرغ و سیب زمینی اضافه کنید. جعفری یا پیازچه را هم به صورت ساطوری خرد کنید و به کاسه اضافه کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن جعفری اجباری نیست ولی این کار باعث می شود کوکو خوش طعم تر شود. در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ

در مرحله بعدی تخم مرغ ها را داخل یک کاسه کوچک به خوبی مخلوط کنید سپس به باقی مواد اضافه کنید و مجددا مواد را به خوبی ورز دهید تا مایه کوکو منسجم و یکدست شود.

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو مرغ

پس از اینکه مایه کوکو آماده شد یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کوکو بردارید و مانند کوکو سیب زمینی به آن شکل دهید ، سپس در آرد سوخاری بغلتانید و داخل روغن بیندازید. برای قالب زدن کوکو ها می توانید از قالب فلافل هم استفاده کنید. پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان کوکوها را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و نان سرو کنید.

حتما بخوانید:  طرز تهیه لوه کباب مازندرانی | لوه کباب با گوشت گوسفندی
طرز تهیه کوکو مرغ
طرز تهیه کوکو مرغ

کوکو مرغ با مرغ چرخ کرده

با یک روش دیگر هم می توانید این کوکوی خوشمزه را درست کنید و آن روش استفاده از گوشت مرغ چرخ کرده می باشد. مراحل تهیه کوکو تفاوتی ندارد فقط باید به جای پختن و رنده کردن گوشت مرغ آنرا با چرخ گوشت چرخ کنید و به دیگر مواد اضافه کنید.

کوکو مرغ بدون سیب زمینی

بسیاری از افراد دوست ندارند که از سیب زمینی در مواد کوکوی خود استفاده کنند. در این صورت مراحل تهیه کوکو تفاوتی ندارد فقط باید سیب زمینی را از مواد کوکوی خود حذف کنید و تنها ماده و طعم اصلی کوکوی شما مرغ است.

کوکو مرغ و قارچ

برای تهیه این کوکوی خوشمزه با قارچ ابتدا قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به همراه کمی روغن تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند و آب اضافی شان به طور کامل گرفته شود، سپس پس از اینکه به طور کامل خنک شدند به مایه کوکو اضافه می کنیم.

نکات مهم در پخت کوکو مرغ

  1. همانطور که گفتیم شما می توانید سینه مرغ را به صور خام چرخ کنید و با مواد اضافه کنید.
  2. می توانید مرغ را به صورت ریش ریش بسیار ریز در بیاورید.
  3. آب مرغ را دور نریزید و برای تهیه سوپ و استاک مرغ استفاده کنید.
  4. می توانید برای خوش رنگ شدن کوکو مرغ زغفران سائیده شده به مواد اضافه کنید.
  5. می توانید برای خوشمزه تر کردن کوکوی مرغ مقداری زرشک به مواد آن اضافه کنید.
  6. بهتر است کوکو ها را بعد از سرخ شدن روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی خارج شود.
  7. شما به دلخواه می توانید کوکو را در پودر سوخاری نغلطانید و مستقیم داخل تابه سرخ کنید.
  8. اگر زمان دارید می توانید مواد کوکو را ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود و انسجام بیشتری پیدا کند.
  9. اگر تخم مرغ ها را خوب بزنید کوکو پف خوبی خواهد کرد.
حتما بخوانید:  طرز تهیه خورش بادمجان+ آموزش کامل
طرز تهیه کوکو مرغ
طرز تهیه کوکو مرغ

 


منبع : topcooking.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا