آموزش آشپزی

طرز تهیه نخود پلو + آموزش قدم به قدم این غذای بی نظیر

Rate this post

طرز تهیه نخود پلو

در این مطلب از مجله آشپزی آشپزون شما را با طرز تهیه نخود پلو با گوشت مرغ لذیذ و خوشمزه آشنا خواهیم کرد. با ما تا انتها این آموزش آشپزی بی نظیر را دنبال کنید!

نخود پلو یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین پلوها می باشد که از نخود فرنگی استفاده می شود. شما بنا به سلیقه خود می توانید این پلو خوشمزه را با گوشت چرخ کرده یا مرغ و یا گوشت تهیه کنید و به همراه سالاد یا ترشی سرو کنید. طرز تهیه این غذا بسیار آسان و کم خرج است و مانند لوبیا پلو می باشد با این تفاوت که بجای لوبیا از نخود برای تهیه این پلو استفاده می شود.

در ادامه یک مطلب جذاب در سایت آشپزی ایرانی آشپزون را به شما تقدیم خواهیم کرد.

طرز تهیه نخود پلو

مواد لازم برای تهیه نخود پلو

  • نخود: ۱ پیمانه
  • برنج: ۳ پیمانه
  • مرغ: ۵۰۰ گرم
  • کره: به میزان لازم
  • روغن مایع: به میزان لازم
  • نمک و فلفل: به مقدار لازم
  • پیاز: ۱ عدد
  • شوید خشک: به میزان لازم

طرز تهیه نخود پلو

طرز تهیه نخود پلو

ابتدا نخود سبز را پاک کرده و می شوییم داخل قابلمه را آب پر کرده و روی حرارت می گذاریم به جوش که آمد نخود را داخل آب جوش ریخته و اجازه می دهیم تا ۱۰ دقیقه بپزد و بعد آبکش می کنیم.

سپس تابه ای را روی حرارت گذاشته و مقداری کره داخل آن می ریزیم. پیاز ها را نگینی خرد کرده و داخل کره تفت می دهیم تا طلایی شود. حالا مرغ را به همراه نمک، فلفل به پیاز افزوده و اجازه می دهیم تا کاملا تفت بخورند؛ در نهایت زعفران را افزوده و از روی حرارت برمی داریم.

حتما بخوانید:  طرز تهیه املت با رب به روش قهوه خانه ای

برنج را پاک کرده می شوییم و به مدت ۲ ساعت با نمک خیس می کنیم. داخل قابلمه مناسبی را آب ریخته و اجازه می دهیم تا به جوش آید. حالا برنج را به آب در حال جوش می افزاییم و زمانی که برنج به سطح آب آمد نخود را به برنج افزوده و برنج را آبکشی می کنیم.

داخل قابلمه مناسبی را کمی کره ریخته و ته دیگ دلخواه را ته قابلمه می گذاریم حالا از برنج و نخود آبکش شده، مرغ و شوید به صورت لایه ای می ریزیم تا مواد کاملا تمام شود. بعد یک قاشق غذا خوری کره را ذوب کرده و یک قاشق غذا خوری زعفران به آن افزوده و روی برنج می ریزیم.

سپس برای حدود نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه برنج را دم بگذارید. آن را در ظرف مناسبی کشیده و در کنار سالاد شیرازی نوش جان کنید.

 

 

 


منبع : topcooking.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا