انواع دسر

طرز تهیه رنگینک رولی خوشمزه و شیک به روش مجلسی

Rate this post

رنگینک رولی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مقوی است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رنگینک رولی در ادامه با سایت آموزشی آشپزون همراه باشید.

در مجله آموزش آشپزی آشپزون این مطلب فوق العاده را از دست ندهید!

مواد لازم رنگینک رولی
آرد ۱ و ⅔  لیوان
مخلوط روغن و کره ۱۵۰ گرم
خرما ۲۰ عدد
پودر قند ۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین یا پودر هل ۱ قاشق چایخوری
مغز گردو به مقدار کافی
زعفران دم کرده به مقدار کافی

طرز تهیه رنگینک رولی

مرحله اول

برای تهیه رنگینک رولی مجلسی در ابتدای کار آرد را درون یک تابه مناسب الک کرده و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شده و کمی تغییر رنگ بدهد. حالا مجددا آرد را الک می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه آرد را به تابه بر می گردانیم، سپس مخلوط کره و روغن جامد را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا آرد حالت خمیری پیدا کند. حالا مواد آردی را به مدت ۲۰ دقیقه تفت می دهیم و پس از آن پودر قند را می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله زعفران دم کرده را به تابه می افزاییم و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی از دمای مواد آردی کاسته شود. در این فاصله هسته خرماها را جدا می کنیم.

حتما بخوانید:  طرز تهیه بستنی موزی

مرحله چهارم

حالا خرماها را با پشت چنگال له و پوره می کنیم، سپس روی سطح کار را با کیسه فریزر می پوشانیم و روی کیسه فریزر را با مقداری روغن چرب می کنیم. در ادامه پوره خرما را روی کیسه فریزر قرار داده و روی آنرا مجددا با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا پوره خرما را به شکل مستطیل باز کرده و کنار می گذاریم. زمانی که مواد آردی از داغی افتاد، مجددا سطح کار را با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم و مواد آردی را روی آن قرار می دهیم، سپس روی مواد آردی کیسه فریزر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد آردی را با وردنه، بزرگ تر از پوره خرما پهن کرده، سپس کیسه فریزر را از روی آن بر می داریم. حالا پوره خرما را به آرامی روی آن قرار داده و پودر دارچین را به همراه پودر هل به صورت پخش روی پوره خرما می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه مغز گردو را به صورت یکنواخت روی پوره خرما ریخته و به کمک کیسه فریزر آنرا رول می کنیم، سپس مقداری خلال بادام، خلال پسته و گل محمدی به صورت پخش روی آن می ریزیم. حالا روی رنگینگ را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله هشتم

در ادامه رنگینک را درون یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۲ تا ۳ ساعت استراحت کند. پس از گذشت این زمان رنگینگ را از یخچال خارج کرده، سپس به ابعاد دلخواه برش می زنیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

 

حتما بخوانید:  طرز تهیه پاناکوتای انار؛دستور تهیه خوشمزه
منبع : chishi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا