آشپزی ایرانی

طرز تهیه باقلا قاتق شمالی؛ باقلا قاتق اصل گیلانی

Rate this post

باقلا قاتق، خورشتی خوشمزه و اصیل از خطه سرسبز شمال ایران، با عطر و طعمی بی‌نظیر، دل هر ایرانی را می‌برد. این غذا با سادگی در تهیه و مواد اولیه در دسترس، به راحتی می‌توان آن را در منزل طبخ کرد و از طعم بی‌نظیر آن لذت برد.

در مجله آموزش آشپزی آشپزون این مطلب فوق العاده را از دست ندهید!

در این مطلب آموزشی، سفری به شمال خواهیم داشت و طرز تهیه باقلا قاتق را به صورت گام به گام و با جزئیات کامل، به شما آموزش خواهیم داد.

در مجله آشپزون طرز تهیه غذاهای خوشمزه و بی نظیر ایرانی و بین المللی را به صورت مداوم با شما به اشتراک می‌گذاریم. برای مثال طرز تهیه میرزا قاسمی خانگی، طرز تهیه شامی بابلی با گوشت چرخ کرده، انواع غذا با بادمجان، طرز تهیه شامی شیرازی و فوت و فن کتلت شیرازی و انواع غذای نونی سریع ایرانی را به روش مرحله به مرحله و آسان با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

مواد لازم برای تهیه باقلا قاتق گیلانی

طرز تهیه باقلا قاتق شمالی

مرحله اول تهیه باقلا قاتق گیلانی

پاچ باقلا را به مدت 12 ساعت در آب خیس کنید. پس از خیس خوردن، پوست پاچ باقلا را جدا کنید.
شوید خشک را به خوبی پاک کنید و بشویید. اگر از شوید تازه استفاده می‌کنید بهتر است قسمت ساقه ها را کم تر در پخت باقلا قاتق به کار ببرید. پس از آن سیرها را نیز پوست بگیرید و ریز خرد کنید.

مرحله دوم تهیه باقلا قاتق شمالی

در یک قابلمه مناسب، روغن زیتون را روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس سیر های خرد شده را به روغن اضافه کنید و به مدت 1 تا 2 دقیقه تفت دهید تا عطر آنها آزاد شود.

مرحله سوم تهیه باقلا قاتق گیلانی

پاچ باقلای خیس‌خورده و آبکش‌شده را به سیرها اضافه کنید و به مدت 3 تا 4 دقیقه تفت دهید. سپس زردچوبه، نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

مرحله چهارم تهیه باقلا قاتق شمالی

به اندازه کافی آب به قابلمه اضافه کنید تا روی پاچ باقلاها را بگیرد. سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا پاچ باقلا به مدت 30 تا 40 دقیقه روی حرارت ملایم پخته شود.

مرحله پنجم تهیه باقلا قاتق گیلانی

پس از پخت پاچ باقلا، شوید خشک را به قابلمه اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. اگر از شوید تازه استفاده می‌کنید باید زمان بیشتری را برای پخت آن اختصاص دهید و آن را زودتر به ترکیبات قابلمه اضافه کنید.

تخم مرغ‌ها را به آرامی روی مواد داخل قابلمه بشکنید.درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا تخم مرغ‌ها به طور کامل پخته شوند.

حتما بخوانید:  طرز تهیه سالاد ماکارانی 

نکات تهیه باقلا قاتق شمالی

  • می‌توانید از لوبیای کشاورزی به جای پاچ باقلا استفاده کنید. در این صورت، نیازی به خیس کردن لوبیا نیست.
  • اگر از شوید تازه استفاده می‌کنید، به جای 3 قاشق غذاخوری شوید خشک، از 4 قاشق غذاخوری شوید تازه استفاده کنید.
  • می‌توانید به دلخواه خود از زعفران دم‌کرده برای طعم‌دار کردن باقلا قاتق استفاده کنید.

باقلا قاتق را به همراه برنج سرو کنید. و از طعم برنج ایرانی لذت ببرید.

نوس جان.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا