فست فود

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ با رسپی آمریکایی

Rate this post

پیتزا گوشت چرخ کرده یکی از محبوب‌ترین و سالم‌ترین انواع پیتزا در سراسر جهان است.  پیتزا قارچ و گوشت در لیست غذاهای بین‌المللی قرار دارد و این غذای بین‌المللی به دو صورت آمریکایی و ایتالیایی طبخ و پخت می‌شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با طرز تهیه پیتزا گوشت قارچ آشنا شوید.

در مجله آموزش آشپزی آشپزون این مطلب فوق العاده را از دست ندهید!

پیتزا گوشت و قارچ
تعداد نفرات 2 نفر
مدت آماده سازی 30 دقیقه
مدت زمان پخت 45 دقیقه
میزان سختی کم

پیتزا گوشت قارچ خانگی

مردم ایران روی پیتزا قارچ و گوشت، حساب جداگانه‌ای باز می‌کنند و علاقه زیادی به این پیتزا دارند. پیتزا گوشت و قارچ آمریکایی در بین خانواده‌های ایرانی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. این در حالی است که مردم سایر کشورها، طرز تهیه پیتزا گوشت ایتالیایی را بیشتر می‌پسندند. ترکیبی که مزه پیتزا گوشت چرخ کرده را فوق‌العاده می‌کند، گوشت چرخ کرده آغشته به پیاز، فلفل دلمه و قارچ است. اگر تصمیم دارید تا همانند یک سرآشپز حرفه‌ای به تهیه پیتزا با گوشت و قارچ بپردازید تا پایان همراه ما در آشپزون باشید.

تهیه یک پیتزا گوشت و قارچ خانگی

 

طرز تهیه پیتزا گوشت قارچ در فر و قابلمه، اندکی با هم تفاوت دارد؛ اما نتیجه نهایی هر دو روش، یکسان است. نتیجه نهایی این است که طعم گوشت در پیتزا گوشت چرخ کرده بر سایر مواد پیتزا، غالب می‌باشد. به صورتی که وقتی پیتزا را میل نمایید، مزه گوشت را بیشتر احساس می‌کنید.

به یاد داشته باشید که در طرز تهیه پیتزا گوشت قارچ می‌بایست از سس مخصوص استفاده کنید. اگر وقت اضافی دارید، بهتر است خودتان سس مخصوص را تهیه کنید. در غیر این صورت، شما می‌توانید از سس کچاپ آماده استفاده نمایید.

مواد لازم برای درست کردن پیتزا گوشت و قارچ

به تنوع مواد به کار رفته در پیتزا گوشت چرخ کرده آمریکایی، توجه داشته باشید. چرا که هر چه مواد شما برای پخت پیتزا آمریکایی بیشتر باشد، پیتزای شما به سبک پیتزای آمریکایی نزدیک‌تر خواهد بود. پیتزاهای آمریکایی به اصطلاح خودمانی پر و پیمان بوده و سیرکننده‌تر هستند. برای درست کردن این پیتزا، باید از مواد اولیه زیر استفاده نمایید:

حتما بخوانید:  پیتزا با نان باگت؛ آنقدر خوشمزه که می توانید انگشتانتان را هم بخورید!

مواد اولیه پیتزا

برای تهیه پیتزا به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
قارچ ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای تازه و خرد شده ½ لیوان
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق
خمیر پیتزا با ضخامت کم به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

مواد اولیه سس پیتزا

برای سس پیتزا نیز لازم است تا مواد زیر را تهیه کنید:

مواد لازم مقدار مورد نیاز
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
کره ۱۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه ½ پیمانه
آرد سفید ۱ قاشق سر پر
آب 1 پیمانه
۱ پیمانه به مقدار کافی

طرز تهیه پیتزا گوشت قارچ خانگی

 

برای آنکه این پیتزای خوشمزه را به شکل کاملا حرفه‌ای درست کنید، به شیوه زیر عمل نمایید. طرز درست کردن این پیتزا همانند طرز تهیه پیتزا مخلوط آسان است:

  • مرحله اول: در ابتدا باید پیازها را سرخ کنید. به این منظور پیاز را به طور کامل شستشو دهید. پوست پیاز را بگیرید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. درون ماهیتابه روغن سرخ‌کردنی ریخته و آن را روی شعله متوسط حرارت قرار دهید. صبر کنید تا روغن به طور کامل داغ شود. اکنون پیازهای نگینی را به ماهیتابه منتقل کنید. تا زمانی که پیازها هنوز طلایی نشده‌اند، آن‌ها را تفت بدهید.
  • مرحله دوم: گوشت چرخ کرده و قارچ را بپزید. به منظور خوش‌طعم شدن قارچ کافی است تا قارچ و آب‌لیمو را به همراه روغن در ماهیتابه جداگانه سرخ کنید. زمانی که قارچ‌ها به رنگ طلایی درآمدند، حرارت را خاموش کنید. سپس به هنگام پوشاندن خمیر، آن‌ها را روی گوشت چرخ کرده قرار بدهید. البته در صورت کمبود وقت، این امکان را دارید که گوشت چرخ کرده و قارچ را در همان مرحله با هم مخلوط کنید.
  • مرحله سوم: پس از طلایی شدن پیاز، گوشت چرخ کرده و قارچ را به ماهیتابه اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقدار کمی روغن به داخل ماهیتابه بریزید. تا زمانی که رنگ گوشت تغییر نکرده است، محتویات داخل قابلمه را به صورت منظم و مرتب هم بزنید.
  • مرحله چهارم: اکنون گوشت را ادویه و رب گوجه فرنگی طعم‌دار نمایید. رب گوجه فرنگی را در دو مرحله به قابلمه منتقل کنید. پس از رنگ گرفتن محتویات داخل قابلمه، نمک و فلفل را به میزان دلخواه روی مواد بپاشید. برای مدت ۵ دقیقه صبر کنید که مواد پیتزا گوشت و قارچ، تفت بخورند. سپس حرارت شعله را خاموش کنید.
  • مرحله پنجم: حال باید سس این پیتزا را درست کنید. کره را در ماهیتابه جداگانه‌ای قرار بدهید. حرارت شعله را روی حالت متوسط تنظیم کنید. رب گوجه فرنگی، آرد و ادویه‌ها را بعد از باز شدن کامل کره، به داخل ماهیتابه منتقل نمایید. هنگامی که آرد از حالت خام درآمد، آب را اضافه کنید. بگذارید مواد سس به جوش بیایند. پس از غلیظ شدن سس گوجه فرنگی، آب‌لیمو را با محتویات فوق ترکیب کنید. حداکثر پس از ۵ دقیقه، حرارت شعله را خاموش نمایید و فرصت بدهید تا مایه سس سرد شود.
  • مرحله ششم: به مرحله ششم از طرز تهیه پیتزا گوشت قارچ رسیدیم. خمیر پیتزا را با مواد پیتزا گوشت و قارچ بپوشانید. بعد سینی فر یا سینی مایکروفر را با مقدار کمی روغن سرخ‌کردنی، چرب کنید. خمیر پیتزای آماده را از بسته درآورید و روی سینی قرار بدهید.
  • مرحله هفتم: ابتدا تمام سطح خمیر پیتزا را با سس مخصوص خود بپوشانید. سپس سطح خمیر پیتزا را با پنیر پیتزا به طور کامل پوشش دهید. گوشت و قارچ تفت خورده را روی پنیر پیتزا پخش کنید. فلفل دلمه خرد شده و خام را روی مواد پیتزا بپاشید. سپس روی سطح مواد را با پنیر پیتزا پوشش کامل بدهید.
  • مرحله هشتم: دمای فر را روی حرارت 200 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. اگر از فر استفاده می‌کنید، بهتر است شعله پایین را روشن کنید تا پیتزا به طور کامل مغزپخت شود. پیتزا گوشت چرخ کرده را به مدت ۱۵ دقیقه در دمای گفته شده قرار بدهید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه، پیتزا گوشت چرخ کرده آمریکایی را از فر یا مایکروفر خارج کنید.
حتما بخوانید:  طرز تهیه پیتزا لقمه ای؛ میان وعده‌ای خوشمزه

در پایان این دستور پخت لازم است به این نکته اشاره کنیم که پیتزا را بدون فر و با تابه نیز می‌توانید تهیه کنید. به این منظور مقاله‌ای با عنوان طرز تهیه پیتزا تابه ای آماده کرده‌ایم که در صورت در دسترس نبودن فر احتمالا کاربردی خواهد بود.

نکات طلایی در طرز تهیه پیتزا گوشت قارچ آمریکایی

 

برای آنکه بتوانید این پیتزا را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید، توجه به نکات زیر به کمکتان خواهد آمد:

  • در مرحله چهارم، در صورت تمایل می‌توانید از مقداری آویشن استفاده کنید. آویشن می‌تواند مانع از بروز سوء هاضمه در افراد شود.
  • همان‌طور که در طرز تهیه پیتزا گوشت بیان کردیم، لازم نیست مواد به طور کامل مغزپخت شوند؛ زیرا با قرار دادن پیتزا در معرض حرارت، پیتزا حالت خشک پیدا خواهد کرد.
  • اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی نمی‌کنید، می‌توانید از ذرت شیرین برای افزایش کالری پیتزا گوشت و قارچ استفاده کنید.
  • صرفا برای زیبا کردن ظاهر پیتزا گوشت چرخ کرده می‌توانید یک گوجه فرنگی را حلقه کنید. سپس گوجه‌های حلقه شده را به دلخواه، روی پیتزا قرار دهید و پنیر پیتزا بریزید.
  • جهت برشته شدن پیتزا قارچ و گوشت، لازم است خمیر پیتزا را حداکثر 6 دقیقه در طبقه پایین فر قرار دهید.
  • اگر از فر استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از طرز تهیه پیتزا گوشت قارچ در توستر بهره‌مند شوید.

چه تفاوتی بین پیتزا قارچ و گوشت آمریکایی و ایتالیایی وجود دارد؟

با ورق زدن صفحات تاریخ متوجه می‌شوید که طرز تهیه پیتزا گوشت آمریکایی از طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت ایتالیایی برگرفته شده است. این در حالی است که امروزه هر کدام از آن‌ها به‌عنوان یک پیتزای متفاوت در جهان شناخته می‌شوند. یکی از بارزترین ویژگی‌های پیتزا گوشت چرخ کرده ایتالیایی، ساده بودن و ضخیم نبودن آن است. در مقابل، پیتزا گوشت و قارچ آمریکایی پرملات است و ضخامت زیادی دارد.

خمیر پیتزا در رستوران‌های ایتالیایی به روش سنتی روی آتش تهیه می‌شوند. به همین دلیل، خمیر پیتزای ایتالیایی ترد است و ظاهر برشته دارد؛ اما ظاهر خمیر پیتزای آمریکایی حجیم است و به هیچ عنوان برشته نیست.

حتما بخوانید:  طرز تهیه پیتزا پپرونی خوشمزه | پیتزا پپرونی ایتالیایی

سایر تفاوت‌ها در طرز تهیه پیتزا گوشت قارچ ایتالیایی و آمریکایی

 

پیتزا آمریکایی و پیتزا ایتالیایی دارای تفاوت‌هایی هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد:

۱- سس

در اکثر دستور پخت پیتزا آمریکایی از سس قرمز گوجه فرنگی یا کچاپ استفاده می‌شود؛ اما گوجه فرنگی در ترکیبات سس پیتزا ایتالیایی استفاده نمی‌گردد. ایتالیایی‌ها طعم گیاهی را بیشتر دوست دارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند تا از سس پستو استفاده کنند. روغن زیتون، دانه کاج، ریحان تازه، پنیر پارمزان رنده شده، سیر، نمک و فلفل مواد اصلی تشکیل دهنده سس پستو ایتالیایی هستند.

۲- گوشت

همان طور که احتمالا تا به حال در منوی رستوران‌های فست فودی مختلف مشاهده کرده‌اید، تنوع گوشت به کار رفته در پیتزای آمریکایی بیشتر است. به طوری که شما می‌توانید علاوه بر گوشت چرخ کرده، از گوشت مرغ هم استفاده کنید. دور از ذهن نیست که برای افزایش قطر پیتزا آمریکایی، می‌توان از موادی مانند سوسیس، ژامبون و استیک هم استفاده کرد. یک نمونه از این پیتزا، همان پیتزای چهار فصل است که اکثر مردم دوست دارند میل کنند. در مقایسه پیتزا ایتالیایی با پیتزا آمریکایی، تنها یک نوع گوشت در درست کردن پیتزا ایتالیایی به کار می‌رود.

۳- مواد روی پیتزا

از مواد زیادی می‌توان برای پر کردن روی پیتزای آمریکایی استفاده کرد. مواد مختلفی از جمله زیتون سبز و سیاه، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، قارچ، سوسیس و کالباس از موادی هستند که برای پرملات کردن پیتزا آمریکایی به کار می‌روند. البته تنوع مواد روی پیتزا در رستوران‌ها بیشتر از این اقلام است. در صورتی که ریحان تازه، روغن زیتون و ادویه، تنها مواد به کار رفته روی پیتزا ایتالیایی هستند.

۴- طرز پخت

در طرز تهیه پیتزا گوشت قارچ ، پیتزا ایتالیایی اصیل در تنورهای سنتی پخته می‌شود. در صورتی که از برای پخت پیتزا آمریکایی از فرهای صنعتی استفاده می‌شود. این یکی از وجه تمایزهای قابل توجه میان این دو نوع پیتزا محسوب می‌شود.

پیتزا گوشت و قارچ؛ باب دل همه است…

به طور معمول، پیتزا از انواع فست‌فودهایی است که طرفداران زیادی دارد که از میان آن‌ها، پیتزا گوشت و قارچ یکی از محبوب‌ترین‌ها است. شما می‌توانید این پیتزا را با توجه به روش ارائه شده در بالا، به سرعت اماده کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا